بعد از ارتودنسی
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

مهمترین اقدامات بعد از ارتودنسی

ارتودنسی نیز به عنوان یکی از شیوه های پزشکی دارای دورانی با نام نقاهت است که باید در این دوران نکاتی را رعایت کنیم.ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که پس از استفاده از ارتودنسی باید نکاتی را رعایت کنید.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید اگر درحال استفاده از ارتودنسی هستید.
اقدامات بعد از  درمان ارتودنسی تنها به ردیف کردن دندانها و اصلاح موقعیت فکین ختم نمی شود بلکه پس از خاتمه حتما لازم است دندانها توسط نگهدارنده ها یا ریتینر ها در موقعیت صحیح و نهایی خود حفظ شوند.این امر مستلزم مراجعات منظم به متخصص ارتودنسی بعد از درمان می باشد. به طور معمول ویزیت های ۳ ماهه جهت معاینه و چکاپ دوره ای بیماران  پس از باز کردن دستگاهها در نظر گرفته می شود. چنانچه این ملاحظات رعایت گردد قطعا دندانهای شما مرتب باقی می مانند. به عبارتی ارتودنسی را به یک بازی دو نیمه تشبیه می کنند. بدین مفهوم که صِرف خاتمه ، به معنای پایان کار نیست بلکه نیمه دومی در پیش است که همان ریتنشن یا حفظ نظم دندانها  می باشد. چه بسا بیمارانی که علی رغم انجام بهترین درمان برای آنها به دلیل عدم رعایت دقیق ملاحظات بعد از درمان، به دلیل برگشت دندانها دوباره نیاز به ارتودنسی مجدد پیدا کرده اند. البته رعایت بهداشت هم از اهمیت بالایی برخوردار است. خصوصا در مورد فیکس ریتینر اگر با نخ دندان ارتودنسی حداقل روزی یکبار زیر آن تمیز نشود می تواند به التهاب لثه و نهایتا تحلیل لثه و استخوان منجر گردد.

تغذیه و رژیم پس از ارتودنسی باید چگونه باشد؟

تغذیه بعد از خاتمه درمان  نیز همچنان مستلزم مراعات ملاحظات ویژه می باشد خصوصا اگر بیمار از نگهدارنده های ثابت استفاده کرده باشد. خوردن غذاهای سفت و گاز گرفتن با دندانهای جلویی می تواند سبب شکستن سیم ارتودنسی و جابجایی دندانهای شود.بنابر این توصیه می گردد بیماران قبل از شروع درمان با مطالعه اطلاعات کامل در خصوص اقدامات لازم و دریافت مشاوره از یک متخصص، آگاهانه نسبت به انجام این درمان اقدام کنند.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی





:: برچسب‌ها: فاصله بین دندانها,ارتودنسی,کشیدن دندان,متخصص ارتودنسی,بهداشت ارتودنسی,طول درمان ارتودنسی,بستن فضای ارتودنسی,درد ارتودنسی,ایمپلنت,دکتر جمیلیان,ویزیت ارتودنسی,دندانهای فاصله دار,بستن فاصله,فضای دندانی,سیستم ارتودنسی دیمون, ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: